Van az úgy, hogy az ember készül egy futás tesztet elvégezni, de valamiért nem azt látja az adatokban, nem az az eredmény jön, mint amit a teszt során elvárna.

Ott kezdődik a történet, hogy nem olyan túl régen, a tavasz kezdetén áprilisban a #KZkipufogó -tól Kiss Zoltántól megjött a kipufogó dobom és a felszerelés után úgy döntöttem, lefuttatok egy tesztet az autóval, hogy kiderítsem miben és mennyit változott az autó ha változott valamit.

A teszt első szakasza nagyon ígéretesnek bizonyult, de mivel a teszt elején jártam, arra még nem adhattam semmit. Viszont a teszt végére valamelyest visszaesett a várható jó eredmény. A következő etap már olyan volt mintha mi sem történt volna, ezért úgy döntöttem kitolom a teszt időt még egy körrel, de ott pedig már szinte rosszabb lett az eredmény.

A végén mire eljutottam volna oda, hogy lezárjam a tesztet és beszámoljak róla, nem várt események jöttek, amelyek mindent felül írtak.

Volt egy komolyabb fékezés a kis gömböccel, amikor bekapcsolt az ABS viszont tovább nem is működött, mert dobott egy hibakódot. Az törölve lett, hogy kiderítsem diadnosztika nélkül, hogy csak egy működési zavar, vagy pedig egy élő hiba lehet.

Közben persze megjött a diagnosztika is, de hiba visszajelzés nincs és azóta pedig szinte folyamatosan napról napra egyre rosszabb lett a kézifék, mind működésben, mind hatásfokban, ezért bebújtam az autó alá és utána néztem a dolognak.

Ekkor szembesültem vele, hogy a sok működési zavar mind egy hibára lett vissza vezethető, mégpedig hogy a jobb hátsó keréknél a kézifék kar mozgató kar megszorult félig, vagy annál jobban behúzott állapotban, így ha csak minimálisan is, de a féktárcsához valószínűleg mindig hozzáért, ez pedig okozhatta az ABS hibát némiképp fékezte az autót is, legalábbis nem futott szabadon teljesen, nem utolsó sorban pedig a kézifék hiba alapvető hibája volt.

Egy kis tisztítás bejáratás, aztán mehet is tovább, működik, az ABS nem dob hibakódot működésbe lépéskor, nem fog a fék, és a kézifé is tökéletes lett.

Mindezek után, mostmár bízom benne, hogy le tudom futni a tesztet, hogy a #KZkipufogó értékelő cikkje elkészüljön.

Úgy hallottam, hogy van már több elkészült #meriva kipufogó ami elkészült. Aki megosztaná a tapasztalatait az keressen meg privátban a Meriva Klub Hungary FB csoporton keresztül, vagy vegye fel velünk a kapcsolattot a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen.