Eljött több nagyobb szenvedés és szerviz után ez a pillanat is. Megérkezett a kipufogó dob csere eredménye.

Mint azt a korábbi blog bejegyzésből tudhatjátok, emlékezhettek rá, vagy ha nem akkor itt elolvashatjátok: KZ Kipufogó projekt. Szóval volt az autó alatt benne pár olyan hiba amelyek hátráltatták a tesztet, többek között a hátsó fékek a dob cseréje után 2-3 héttel beálltak és folyamatosan fogtak, mondanom sem kell az nincs túl jó hatással a fogyasztásra, bár utólag már akkor sejthettem, hogy a dob működik, mert a befogó fék hatását ellesúlyozni tudta mivel hihetetlen módon a befogott fékre nem gyanakodtam, ugyanis az autó nem kezdett el többet fogyasztani, némi lomhaságra lettem figyelmes, illetve arra amikor a leváló ferodolt gyakorlatilag elhagytam egy erős koppanó hang kíséretében.

Végre örültem, hogy megszabadiltam a fék györtelmes, sunyi hibájától egy ja nem kettő db féknyereg cserével, na nem azért mert rossz lett volna az első csere, hanem mert jobb illetve bal oldalra is kellett 1-1, felütötte a fejét a Kuplung/Váltó hiba, ezt most itt nem részletezem, de hamarosan kifejtem bővebben, mert egy akkora sztori kerekedett belőle, hogy azt még Holywood is megirígyelné. Szóval a hajtás lánc hiba is keresztbe tett minden mérésügyi tevékenységnek, mert megszűnt létezni a 2es fokozat visszaváltásnál, és az negyban nefolyásolja a fogyasztást, mivel jobban kell pörgetni az autót.

DE 1 hét szervizben, könnyek közt eltöltött mindennapok után végre eljöhetett a pillanat 2,5-3 hónappal a KZ Kipufogó dob felszerelése után, hogy hitelesen agy ha nem is hitelesített módon de viszonylagosan stabil állandó körülmények között meg legyen mérve a fogyasztás L/100km összefüggésében.

A Kis Zoltán feltételezése jelentette az alapot, Ő 0,5-1L közé tette az ajánlását az én 1.7 CDTI dízel autómhoz. Ezt 3 tankolással egy már hideg időben megtettel próbáltam rögzíteni.

Ezek alapján a saját tapasztalataim azok, hogy a dob csere előtti 6,2-6,7L/100km fogyasztás a dob csere után a következőképpen alakul:

Az utolsó mérések átlaga 5,8L/100km a teljes mérési idők alapján azt kell mondjam, hogy általában 5,5-5,9 L között alakul az autó fogyasztása, amely így ebben a formában hozza a készítője által saccolt fogyasztás csökkenési mértéket, mivel esetemben ez 0,5-0,7L átlagos fogyasztás csökkenést eredményezett.

Ezen tapasztalatok alapján én nyugodt lelki ismerettel merem ajánlani bárkinek a Kis Zoltán által készített KZ Kipufogó dobokat. Minőságáben kinézetében pedig mérfödekkel a gyári dobok fölé emelkedik.

Keressétek bizalommal a facebook-on személyesen, vagy a MerivaKlubHungary csoportban.