Kinek tetszene, ha az autóján rozsda foltok jelennének meg. Nekem nem, ezért tettem ellene.

Sajnos az opel újkori autói, melysek a kilencvenes évek vége felé és a kétezres évek elején készültek, hajlamosabbak a rozsdásodásra, a felhasználók legnagyobb bánatára.
Én pl. kimondottan tartok tőle, hogy ha kiüt a rozsda az autón, akkor már sosem lesz olyan mint régen, még ha szépen meg is sikerül javítani, javíttatni.

Ezért aztán az autó vásárlás után, az elsők között az szerepelt, hogy tüzetesen átnéztem az alvázat és megkeresten minden olyan pici foltot, hogy a rozsarózsa megjelent. miután azonosítottam a mennyiséget, és azt, hogy nagyjából milyen mértékű, megvettem a különböző felület kezelőket a művelet elvégzéséhez.

Amiket beszereztem:

  • fúró tokmányba rögzíthető kör és körecset alakú drótkorong,
  • sarokcsiszolóra rögzíthető tölcsét alakú drótkorong,
  • ecset,
  • rozsda maró és átalakító festék,
  • bitumenes alvázvédő festék,
  • nem bitumenes időjárás álló alvázvédő festék,
  • maszkoló papírszalag
  • hősugárzó (opcionális).

Miután minden kellékanyag megérkezett, nekiláttam a rozsadásodó felületek megtisztításának, a különböző drót korongokkal, attól függően, hogy melyik helyen, mivel férek hozzá.
Nem szabad a lemezen lévő festéket sajnálni, a rozsdásodó felületnek a rozsda átalakító megfelelő hatásfokához tiszta felület szükséges, és fontos, hogy rozsda folt ne maradjon festék alatt, hiszen ha nem látszik, attól az még tovább fogja folytatni a korrodálást. Tehát alaposnak kell lenni.

Miután felfedtem és letisztítottam az összes olyan felületet, ahol látható jelét mutatta a korrózió, jöhetett az első réteg felület kezelés. Ecsettel, mert én nem fújós hanem kenegetős rozsa maró átalakítót vettem, átkentem alaposan azokat a területeket ahol a festéket letakarítottam. Fontos ! nem csak a rozsdát kell lekenni, hanem ott is ahol a festéket leszedtük, mint egy védőréteget képezve a rozsdásodás kialakulásának megakadályozására. Ezt 2-3 rétegben megtehetjük bátran, a száradási idők betartásával. Én a leehtséges hígítást kihagytam, nem éltem vele, már az első sort is a tömény szerrel vittem fel.

1. réteg rozsdaátalakító

2. réteg rozsaátalakító

Ha az utolsó sor rozsda átalakító réteg száradási ideje is letelt, akkor utána, én felvittem egy réteg átfesthető időjárás álló alvázvédő festéket, majd a száradási ideje után felvittem 2 réteg bitumen alapú alvázvédő réteget is.

A festések előtt érdemes az olyan területeket. mint például az üzemanyag és fékcsövek csatlakozó pontjai féktárcsák védelmét biztosítani takarással, ehhez elég némi lejárt újságpapír, nehogy a család női tagjaiban hiányt ébresszünk, valamint ragasztó szalag. A fékcső csatlakozások festését és a flexibilis csövek festését nem díjazzák a műszaki vizsgákon, valamint a féktárcsára kerülő festék pedig a fékhatékonyságot rontja.

Ha van rá lehetőségünk, akkor álljunk fedett, zárt helyen az autóval pl garázs, vagy várjunk meg egy pár napos szép napos időt, hogy a pára lecsapódásának lehetőségét kizárhassuk a kezelendő felületekről.

Ez a folyamat persze csak felületi rozsda foltok. rozsda folyások kezelésére alkalmas, egy mélyen korrodált felülettel, netán közel teljes átrozsdásodással szemben nem fog semmi eredményt hozni.
A kezelést mindenki csak saját felelőségre végezze el, és figyelgesse a későbbiekben is a kezelt területeket, hogy ha nem volt elegendő a kezelés, akkor megelőzhető lehessen a komolyabb korrózió.
A leírás használata, követése nem minősül szakmai tanácsadásnak, csak is egy konyhai megoldás, hiszen a szakszerű munkát az arra képzett karosszéria lakatosok, festők tudják elvégezni. A leírás használatából fakadó hibákét ezért felelőséget nem vállalunk.